Kilka pomysłów na zdrowe śniadanie!

Kilka pomysłów na zdrowe śniadanie!

Rano, po wyjściu z fazy snu i regeneracji, organizm potrzebuje wysokiej jakości paliwa, by móc efektywnie funkcjonować. Jak powinno wyglądać zdrowe i smaczne śniadanie? Oto kilka inspirujących pomysłów!

Pożywna owsianka z owocami liofilizowanymi

Zamiast wysokokalorycznych muesli z kandyzowanymi owocami i czekoladą lepiej wybrać klasyczną owsiankę na wodzie lub mleku (roślinnym albo odtłuszczonym mleku krowim). Genialny duet wraz z płatkami owsa utworzą owoce liofilizowane, wysuszone w bardzo niskiej temperaturze. Lekkostrawna owsianka z maliną i truskawką, jabłkiem lub kiwi zapewnia dawkę pozytywnej energii na cały dzień.

Do klasycznej owsianki można również wsypać osobno ulubione, liofilizowane owoce, na przykład: garść truskawek, malin, jagód, kilka plasterków jabłka lub banany. Dzięki specjalnemu procesowi mrożenia i suszenia owoce zachowują swoje walory smakowe i odżywcze. Liofilizowane owoce są naturalnym źródłem dobrze przyswajalnych witamin, minerałów, błonnika pokarmowego i węglowodanów. Do suszonych owoców warto też dodać szczyptę cynamonu mielonego, który pobudza trawienie i wzbogaca smak potrawy.

Lekkostrawna jaglanka z egzotycznymi owocami

Jako zamiennik płatków owsianych śniadaniowych sprawdzi się kasza jaglana. Jest ona bogata w żelazo i witaminy z grupy B. Jaglane ziarno świetnie komponuje się z popularnymi, egzotycznymi owocami, uwielbianymi przez dzieci i dorosłych. Do dietetycznej jaglanki na wodzie najlepiej pasują: ananas liofilizowany, kiwi oraz banan, które nadają potrawie wyrazisty, słodki smak.

Amatorzy egzotycznej jaglanki przygotują pożywne śniadanie w kilka minut, sięgając po gotowy mix płatków jaglanych z ananasem i kiwi. Porcję jaglanki wystarczy zalać wrzątkiem i odczekać kilka minut, aż zmięknie. Wysokiej jakości mieszanki z liofilizowanymi owocami dostępne są w renomowanych sklepach z przyprawami i bezpośrednio u producentów przypraw oraz zdrowej żywności.

Pełnoziarniste tosty z warzywami i serem w ziołach

Jak szybko zrobić pożywne śniadanie w wersji fit? Alternatywą dla owsianek i jaglanek mogą być pełnoziarniste tosty z chudym serem, warzywami i naturalnymi przyprawami ziołowymi. Tosty można opcjonalnie dopełnić wędliną lub zastosować hummus zamiast sera. Twaróg i surowe, pokrojone w plastry warzywa wystarczy posypać mieszanką przypraw bez soli, by uzyskać wyrafinowany, atrakcyjny posiłek.

Do sezonowych, świeżych warzyw, takich jak: ogórek, pomidor, rzodkiewka czy sałata, świetnie pasuje mieszanka przypraw typu: pomidor z chili i oregano albo pieprz kolorowy gnieciony w moździerzu. Tost śniadaniowy z białym serem wzbogaci również mix sałatkowy, złożony z pasternaku, lubczyku, cząbru, słodkiej papryki, gałki muszkatołowej oraz ziela angielskiego.

Warzywne smoothie i trochę przypraw

Osoby, które nie lubią słodkich smaków i preferują pikantne lub słone śniadania, mogą, zamiast owsianki przygotować warzywne smoothie z naturalnymi przyprawami. To danie idealne na wiosenny detoks organizmu. Jak je zrobić? Przepis jest bardzo prosty: wystarczy szklanka kefiru, kilka koszyczków brokułów i zielonolistne warzywa: szpinak lub natka pietruszki. (Warzywa najlepiej posiekać przy użyciu blendera kielichowego). Dopełnieniem takiego zdrowego śniadania są przyprawy bez soli i sztucznych dodatków.

Do warzywnego smoothie, zamiast soli warto używać kompozycji ziołowych, takich jak: pomidor z bazylią i czosnkiem niedźwiedzim, curry czy pieprz ziołowy. Dzięki nim mdła, warzywna mieszanka w kilka sekund zamienia się w pyszny posiłek o wyrazistym smaku i zapachu. Smoothie bez soli nawadnia ciało i pozwala wyregulować ciśnienie krwi. Taki półpłynny pokarm pokrywa w dużej mierze zapotrzebowanie na witaminy i minerały.

Owocowy pomysł na drugie śniadanie

Ludzie zabiegani, żyjący w ciągłym stresie i przytłoczeni nadmiarem obowiązków często nie mają czasu, by przygotować sobie zdrowe, drugie śniadanie. Zamiast sięgać po fast foody, słodkie batony czekoladowe lub prażone orzeszki, lepiej wybrać naturalne przekąski. Alternatywą dla przetworzonej żywności są chipsy jabłkowe, bananowe albo truskawkowe liofilizowane.

Garść owoców suszonych, poddanych procesowi liofilizacji, daje długotrwałe uczucie sytości. Produkty, takie jak: chipsy truskawkowe lub ananasy nie zawierają tłuszczu ani sztucznych konserwantów, zachowują swoją strukturę, a także intensywny, naturalny kolor oraz zapach. Pożywne chipsy bananowe można spożywać jako drugie śniadanie albo zastosować jako dodatek do jogurtów, maślanek, kisieli, koktajli.

Co do picia na śniadanie? Naturalne herbaty zamiast kawy!

Jak się rozbudzić rano bez filiżanki espresso? Okazuje się, że jest to możliwe! Zamiast kawy na śniadanie warto wybrać herbaty na wagę owocowe, herbaty zielone lub czarne, na przykład: Czerwona herbata Pu-Erh, kompozycję poziomkowo-waniliową, trawę cytrynową lub klasyczną senchę. Na śniadanie warto sięgnąć po napary z dodatkiem malin, nagietka, róży. Do filiżanki naturalnej herbaty w chłodne, jesienno-zimowe poranki warto dodawać też imbir mielony na wzmocnienie odporności.

Zawarta w herbacie teina, podobnie jak kofeina, stymuluje układ nerwowy i pobudza wydzielanie hormonu szczęścia (endorfiny). Herbata, serwowana na śniadanie, ożywia i poprawia nastrój. Co ważne, w przeciwieństwie do kawy, napary z herbacianych liści i owoców nie zakwaszają organizmu. Aromatyczne, naturalne herbaty to zatem doskonała opcja dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje ciało i usprawnić funkcjonowanie narządów wewnętrznych.

  • Bezpieczne zakupy
    Bezpieczne zakupy SSL
  • 14-dniowe prawo zwrotu
    14-dniowe prawo zwrotu
  • Wysyłka już od 48h
    Wysyłka już od 48h
  • Bezpieczne zakupy
    Gwarancja jakościSpecyfikacje i atesty produktów

ciekawostki ze świata przypraw i ziół /blog/

  • Często doprawiasz jedzenie solą? Ta popularna przyprawa dodaje potrawom wyrazistości, lecz spożywana w nadmiarze, wywiera zgubny wpływ na ludzki organizm. Jakie jest dopuszczalne, dzienne spożycie soli? W jaki sposób jej nadmiar wpływa na zdrowie?

  • Uwielbiasz przyrządzać potrawy na grillu i wciąż szukasz nowych pomysłów na pyszne dania? Zaskocz rodzinę i przyjaciół, używając aromatycznych dodatków BBQ do mięs, serów i warzyw.

  • Uwielbiasz gotować zupy? To świetny wybór! Każda porcja tego płynnego dania jest skarbnicą naturalnego błonnika, witamin i minerałów. Jakie przyprawy do zupy stosować? Oto kilka kulinarnych wskazówek.

Twoje zakupy
X